Spirální stabilizace – SM systém

Je originální česká metoda funkčního cvičení podle MUDr.Smíška. Vychází z jeho více jak 30-ti leté praxe s pohybovým aparátem. S – stabilizace, M – mobilizace. To znamená mít tělo dostatečně mobilní tedy pohyblivé, ale i stabilní. Toho se docílí cvičením cviků, při kterých se používá pružné lano. Přesněji je nyní tato metoda nazývána Spirální stabilizace páteře. Tato metoda je velice vhodná při potížích s bederní, hrudní a krční páteří, při vyhřezlých ploténkách, skoliózách, brnění do rukou a nohou, nožní klenbou, migrénách atd., ale i pro optimální posílení svalů na celém těle. Mohou ji cvičit i děti a lidé vyššího věku.

Pomocí tohoto cvičení si vybudujete svalový korzet, který Vám umožní správně zapojit svaly celého těla, a tím šetřit a regenerovat páteř a klouby. Mnoho lidí pravidelně sportuje, tudíž by se dalo říci, že svalový korzet mají. Přesto se potýkají s bolestmi zad, kloubů a dalšími obtížemi, které jsou vyjmenovány výše. Je možné, že pohyb není vyvážený, je jednostranný, s důrazem na výkon a chybí vhodné aktivity, které by to vykompenzovaly. Mezi ně patří například i důkladný strečink, který umožňuje svalům regeneraci a právě cvičení Spirální stabilizace. Na druhé straně jsou ti, kteří sportu moc neholdují. Sedavý způsob života a nedostatek pohybu přispívají k obtížím s pohybovým aparátem. Pokud se řadíte mezi ty, kteří přiměřeně sportují a stejně se nějaké potíže objevují, ptáte se proč…

Důležitou roli v našem životě hrají pohybové stereotypy neboli návyky, tedy pohyby, které neustále děláme opakovaně. Konkrétně ty nesprávné. Jaké to jsou? Jako příklad  návyku – stereotypu uvedu čištění zubů. Všichni si čistíme zuby, většinou 2 x denně. Záleží na tom jak. Jestli máme správnou techniku, jaký máme kartáček a jak dlouho…výsledek znáte sami. Každý den „nějak“ opakovaně sedíme, třeba při práci, stojíme, jezdíme v autě, nosíme tašku (stále na jednom rameni), ležíme (třeba na gauči u TV), podvědomě zvedáme ramena a choulíme se atd. Při tom všedním shonu a starostech nevnímáme drobné signály (v podobě jemné bolesti), které nám tělo dává, abychom si třeba povolili ramena nebo změnili pozici… A tak tělo zvyšuje intenzitu bolesti, abychom konečně začali reagovat a něco změnili. Mnohdy bohužel nevíme co. Co je vlastně správně a co nesprávně?

S tím Vám můžu pomoci na kurzech Spirální stabilizace, které pravidelně pořádám nebo na individuálních terapiích pomocí Dornovy metody. Na kurzu Vás naučím základní sestavu 11-ti cviků, kterou si pak cvičíte doma, dále jednoduché protahovací cviky. Při pravidelnosti výsledky na svém těle pocítíte velice brzy. Pokud někomu nevyhovuje čas cvičení, je možné si se mnou domluvit individuální lekce. Také s dětmi do 12-ti let cvičím individuálně a cvičení kombinuji s jemnými manuálními technikami, které jsem se učila pod vedením MUDr. Smíškové.

Také jsem prošla výcvikem speciálně zaměřeným na skoliózu – léčba a prevence jejího vzniku, cvičení na neurofyziologickém podkladu.

 

NOVÉ KURZY 

Termíny jsou vypsané vpravo pod Termíny kurzů. Cena v Č. Krumlově 1 600,-Kč, v Č. Budějovicích 1 850,-Kč.

Pokud Vám nevyhovuje termín, je možné domluvit individuální cvičení. Dále nabízím po domluvě přednášky a cvičení pro uzavřené skupiny, organizace.